19 maj 2010

Uterum

God Morgon!

Tänkte att jag skulle våga mig på ett nytt försök och se om tekniken är med mig. Sitter och skriver ute i vårt uterum som vi byggde för några år sedan. Uterum och uterum, det kan kanske mer kallas som en tillbyggnad utav huset då det är vinterbonat. Detta var ett ovanligt smart drag, om jag får säga det själv, men det har vi faktiskt vår snickare Stefan att tacka för. Jag hade nämligen hittat ett par gamla antika pardörrar som jag bara var tvungen att ha. Ja, ni känner säkert igen känslan. Bara måste ha....... Då snickare Stefan fick syn på dessa, i mitt tycke underbara dörrar, så förvreds hans ansikte och jag förstod att något var väldigt fel.
Förstod efteråt att detta hade med isoleringen i dörren att göra, vilken isolering.......Dörrarna var från 1700-talet och vad kan man då begära med tanke på isolering?
Det hela slutade iallafall med att vi isolerade vårt uterum och satte in "riktiga fönster och en riktig dörr". Idag använder vi vårt rum varje dag och det är helt underbart att sitta där vintertid när snön yr utanför och smutta på sitt kaffe. Då känner jag mig lite lycklig. Vad hände då med mina gamla pardörrar? Jo, de pryder nu sin plats i badrummet och har blivit helt underbara tack vare en enorm insats från min goe make. Ja, han får stå ut med mycket den stackarn. Men det tar vi en annan gång. Hoppas att jag under dagen kan lägga in lite bilder på uterummet och pardörrarna.
HA DET GOTT
Dette

Visst är dom underbara?

1 kommentar:

  1. ser jättefint ut. vet inte riktigt hur jag ska skapa konto men kan kanske få hjälp av din expert. imkh

    SvaraRadera