29 maj 2010

Jobb, akuten, shopping, badrum.....

Hej igen!

Nu var det några dagar sedan jag skrev något inlägg men det har varit några hektiska dagar med jobb, besök på akuten och sedan shopping med dottern. Vet inte vad som var jobbigast....


Jo, natten på akuten med dotter var värst. Hon har astma och fick ett anfall så det var bara att sätta sig i bilen och åka. Men efter cortison och adrenalin så kom luften tillbaka och vi fick åka hem. Tror nog att tösa var lugnare än jag. Tycker inte om när barnen är sjuka trots att dom nu är tonåringar och jag tycker definitivt inte om akuten. Är man inte sjuk innan så känner man sig i alla fall sjuk när man sitter där. Usch.........


Nu till något roligare - tycker jag :-)


Tänkte att jag idag skulle visa några bilder från vårt badrum . Vi gjorde en omfattande renovering i Juli - Augusti förra året. Inga dyra, märkvärdiga material utan vanligt standard kakel och klinkers. Enkla färgval och ett försök till att göra det klassiskt och mysigt. Men hjälp, vad svårt det var. Fanns hur mycket som helst att välja mellan. Vi är nöjda med resultatet trots att det tog längre tid än vad vi hade räknat med -semestertider ni vet...






























Valde Marbodals kökskåp för jag hittade inte
några badrumskåp som såg ut som jag ville.

Bänkskivan är i svart granit och det känns lite lyxigt men visst syns dammet med en gång men jag ville så gärna ha den så jag får väl damma lite oftare istället.



Byrån nedanför är köpt på Ikea. Vi bytte ut knopparna till samma vita porslins knoppar som är på kommoden för att se ut som om de hör till samma badrumsserie.















Jag tycker om att bryta av allt det vita mot mörkare trä och rotting. Köpte tvättkorgen och korgarna för förvaring på Ilva. Den lilla trä lådan som står på byrån har min morfar gjort. Han gick bort för några år sedan och jag är sååå rädd om lådan. Den är med på flera bilder och jag bara älskar den.

























Här är våran duschhörna. Ev så kommer vi sätta in glasdörrar istället men än så länge nöjer vi oss med draperi. Fördelen med draperi är ju att man enkelt kan byta ut det och matcha med handukar och annan inredning.



























Närbild på pardörrarna. Dessa är köpta på fönsterantiken. Valde att byta ut fönsterglaset mot spets istället för att ge ett mjukare intryck.

Har varit mycket jobb med dessa gamla och nötta dörrar(för maken vill säga :-) men vi är så nöjda idag.

Tilläggas kan att när min pappa fick se dörrarna första gången så tyckte han så synd om oss för han tyckte att vi blivit lurade på "skräpet" för dels var de i såååååååå dåligt skick och dyra tyckte han att de var också.

Ja, ja han kunde inte se tjusningen i dem men ack,ack pappsen fick allt äta upp det. När dörrarna var på plats var han i alla fall inte sämre än att han kunde erkänna att han hade nog haft lite fel.


Ha en fortsatt trevlig helg!
KRAM DETTE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar