20 maj 2010

Tänkvärt...


Satt här och våndades i morse när jag skulle åka till jobbet. Hade bra gärna velat vara hemma. Körsbärsträdet utanför fönstret stod i full blom och det kändes nästan hemskt att behöva åka hemifrån och sitta inomhus hela dagen. Till råga på allt skulle jag jobba länge idag.....pust...


Men man får försöka se det positiva i det. Man har ett jobb att gå till och man har ett körsbärsträd som står i full blom utanför fönstret, det är ju faktiskt inte alla som har det. Och det fina är ju att om livet flyter på som vanligt så finns ju faktiskt allt det där kvar imorgon också. Låter nog lite luddigt men fick mig en tankeställare när jag pratade med en vän där livet inte alltid flyter på som man kanske kunde önska.

Kanske borde vi alla stanna upp ibland och fråga oss vad vi håller på med när vi stressar fram och tillbaka i våra liv för att hinna göra alla våra måsten som vi har. Det viktiga är ju faktiskt att vi har varandra och att vi alla är friska. Tycker att jag tjatar och tjatar på ungarna om allt möjligt men om sängarna är obäddade så är det ju inte värre än att jag kan stänga dörren eller hur? Istället för att vara tacksam för att jag faktiskt har två underbara ungdomar som båda är skötsamma och ordningssamma, nåväl någorlunda :-), och som båda har "stora hjärtan", det borde vara viktigare än hur deras rum ser ut........

Och det kanske inte gör så mycket att man då och då får jaga damtussarna som yr över golvet och att inte gräsmattan är nyklippt. För...... vad gör det? Vad är viktigare än våra nära och kära?

Ska nog gå och krama min lille rundlätte make nu tror jag!

För om livet flyter på som vanligt.....så finns våra nära och kära kvar imorgon också. Något som vi borde vara oändligt tacksamma för.


Herrejistanes vad detta blev djupt och jobbigt. Bifogar en länk som jag hittade på YouTube som är tänkvärd.


http://www.youtube.com/watch?v=phL0RLKL8bc




Kram Dette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar