14 november 2010

Älskad pappa och morfars gamla rova.



Tidig söndagsmorgon här i huset. Idag blir det till att åka runt och fira Fars Dag.
Ska först åka och ta en morgon fika hos svärfar och svärmor och efter det ska vi bege oss hem till min egen mamma och pappa. Mycket fika:-)

Pappa, denna dikt är till dig.

EN FAR
- av Siv Andersson

När du var riktigt liten
och nån annan varit stygg
så var hans stora famn
en plats där du blev trygg.

En far är nån som vet
att skydda sina kära.
Han vakar över dig
långt borta eller nära.

När lasset blir för tungt
och hotar att dig stjälpa
så finns han där till hands
att stötta dig och hjälpa.

Som förebild han går
i livets långa trappa.
Och ingen är som han…

Han är din kära pappa.


Kram på dig pappa, älskar dig.

Gårdagen tillbringades inomhus då vädret här i vår lilla by inte var att leka med. Gjorde trots allt inte så mycket då vi hade fullt upp med att riva köket. Pust, vilket jobb. Men gick ändå ganska smärtfritt måste jag säga. Nackdelen är ju att det skitas ner överallt och hela huset blir i oordning. Men jag fick ändå lite tid över och då passade jag på att fixa till lite i badrummet på min pigtittare.





Ser Ni min morfars gamla rova? Den vårdar jag ömt...

Ha en mysig dag alla rara och kör försiktigt alla Ni som ska ut i trafiken.

Kram Jeanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar