13 februari 2011

Gnistrande, Knarrande och Knasstrande.


God Morgon alla Ni rara.

Här har solen börjat gå upp och snön utanför köksfönstret gnistrar i solskenet. Kan nästan höra det där speciella knarrandet när man går på snön. Ser ut att bli en fin dag. Här inne i värmen knarrar det inte men däremot knasstrar det från kamin då här eldas för fullt på morgonkvisten.

Än så länge är det bara jag som är vaken. Jag och willma vill säga. Hon kommer alltid uppfarande när jag börjar röra på mig men sen lägger hon sig vid min sida och snarkar så högt, så högt. Jag tror bestämt hon har det från husse:-))

Idag blir det en massa bilder från halvmåne bordet i vardagsrummet.
Tyckte inte bilderna blev så bra var för sig men ganska ok när man satte ihop dem.

Tog dessa igår då solen också sken in genom fönstret och ihop med vårlökar så kändes det- kanske inte som vår ute, men som en föraning om vad som komma skall. Nackdelen med solen blir bara allt mer påtaglig tyvärr - Fönstren!!!! Hjälp!!!!! Vi ser snart inte ut.....











Jag kan allt tycka att det är lite fint med svarta detaljer i bland. Inte så att jag skulle vilja ha det överallt men några få detaljer kan vara lite fint.

Igår tog vi in ved, något som för övrigt är bland det tråkigaste jag vet, och efter det var det fika med hemmagjorda semlor. Mumsmums..
Sedan körde maken lite skräp till sopstationen och jag gav mig i kast med att vika och hänga in tvätt. Idag blir det därför en slappe dag och ladda batterierna inför i mogon då det är dax för jobb igen. Här har barnen lov hela veckan så det kommer bli en behaglig vecka hoppas jag med mycket mys och en och annan fika....:-))
Hoppas Ni också får en bra vecka,

Kramelikram

Jeanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar