5 februari 2011

Mycket Kärlek............


Lördagförmiddag. Härligt. Härligt. Går här och smågrejar lite grann. Här blåser det som attans och det känns skönt att få vara inne. Jag och sonen var ute en liten stund bara för att "säkra" trädgården. Ställde undan lyktorna som stått ute så att de inte ska blåsa omkring. Och vi som hade tänkt att grilla i kväll. Hur ska det gå tror Ni? Ska tvätta lite under dagen men annars ska jag inte göra många knop idag.

Var ute och åt med gamla tjejkompisar igår och vi hade det så mysigt. Det är allt konstigt. Men vissa människor kan man vara ifrån hur länge som helst och när man sedan träffas så känns det som om det var i går. Man fortsätter liksom där man slutade och allt känns som vanligt igen. Och som en utav mina sötisar sa- oh vad jag har saknat det här. Och jag kan hålla med. Jag är bara så ur dålig på att hålla kontakten, men jag är fullt medveten om detta. Det är tur att mina allra bästa vänner är medvetna om detta också för de fortsätter att höra av sig, något som jag är så otroligt tacksam för. Och jag tycker så mycket om Er. Kärlek tjejer:-)))))

Och tro det eller ej men jag har äntligen hittat en lampa som ska hänga över ena köksbänken. Jag hade ju hittat en hos Madame Petite som jag nästan hade bestämt mig för men det var något som gjorde att jag avvaktade. Och tur var väll det för häromdagen råkade jag ramla över en lampa som var lite "ruff", typ indrustrilampa, och det blev kärlek vid första ögonkastet. Gillar den tygbeklädda sladden kontra den tuffa plåten.

Nu hänger den i köket och jag kan nästan inte se mig mätt på den:-)).




Lampan belyser min plåtbricka där bla ett gammalt armband ligger som är en kär gåva. Armbandet är gjort utav en gammal antik silversgaffel. Modell Franska Liljan. Någon har alltså böjt till gaffeln och gjort ett väldigt speciellt armband. Här finns också mitt gamla litermått i plåt där just nu några vårlökar försöker hitta växkraft. Och visst ser tösabiten på kortet ut som om hon bär på en hemlighet?






Ha en härlig helg med mycket vila och mys. Och blås inte bort.

Kram

Jeanette




1 kommentar: