19 februari 2011

"Take the time to smell the Roses"


Här skiner solen från en klarblå himmel och vädret är underbart. Lördagen är härlig och här är det städning som står på programmet då vi hoppade över detta igår. Maken och jag hade lite egen tid igår och därför blev städningen lidande:-)))

Maken är ute på bus och dottern är och tränar. Sonen sitter framför TV:n och verkar nöjd. Sakta och behaglig lunk är det som gäller idag. Ska bara åka in till stan och hämta hem dottern med kompis.

I dag kommer bilder på mitt senaste inköp på Tradera. En gammal sockerströare. Me like!!. Blev så himla glad när jag packade upp den. Jag hade inte riktigt förstått hur stor den var. När jag köpte mina salt och peppar ströare så var det nästan tvärtom. De var så himla pytte, pytte små.


Den är i nysilver och med så sött mönster.


Den gamla ostkupan är min farmors och den använder jag nästan aldrig men den står där bara för att den är just farmors.


De torkade rosorna är min Alla Hjärtans Dag present från maken.


Här en bild på min förvaring utav Melitta påsar.
Även den med rosor på.


Praktisk förvaring och samtidigt fin att ha stående framme.

Idag är det grillning som står på menyn. Mysigt:-)) Båda barnen ska nog vara hemma i kväll så då blir det extra mys. Man får passa på med tonårsbarn i huset:-)) Dottern är den som nästan aldrig är hemma.

Önskar Dig en härlig helg. Och ta Dig tid att njuta.

Take the time to smell the Roses.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar