9 maj 2012

Lite regn, lite terapi och en stor dos utav ren, skär lycka.....

Lite regn...............
Idag känns som en perfekt dag. Ja, en sådan där super, perfekt dag till att bara göra just ingenting när man kommer hem från jobbet. Bara njuta utav att slippa gå ut i regnet, tända i kaminen, varma mackor till kvällsmat, äta framför TV:n och göra bara mysiga grejer. Liten skatt sitter här bredvid mig just nu och pluggar på till Svenska prov på fredag. Tror inte han håller med riktigt........"bara göra mysiga grejer"....
Innan jag kommer så långt som till Tv soffan så ska här målas. Inget särskilt ansträngande utan mer som terapi och avslappning för lilla mig.
Och vet du vad............om några dagar kommer det ett paket till mig:-))). Jag hade nämligen turen att ropa in en Antik Fransk Soppterrin på Tradera i går. Lycka!!!! Gud, som jag letar och letar men de blir så himla dyra men igår var turen med mig och jag blev lycklig ägare till en sååååå fin terrin. Bara tokgillar dem i vit fajans och med urfina ornament. Min enda fasa nu är att säljaren inte packar ordentligt och min terrrin är i tusen bitar när den kommer fram. Det har nämligen hänt tidigare och då kan jag säga att Ljuvliga Vita var allt annat än ljuvlig. Attans vad förbannad jag var.........speditören ersatte men det gjorde ju inte mig mindre ledsen. Men så är det - det är risken med att få något hemskickat. Vi håller tummarna att det går vägen denna gång.
Idag tänkte jag visa mitt kryddland. Ja, det är inte mycket till land:-))) men kryddorna står på bänken i köket och doftar fantastiskt när man går förbi.

Nu börjar det knorras här om mat så det är dax att börja med de varma mackorna. Måste grunda rejält då hela familjen ska spela hockey om några timmar:-)))
Njut kvällen.
Kram
Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar