12 maj 2012

Utanför mitt fönster.......

Morgon hälsning från mig........
Här har det äntligen lugnat ned sig men jisses vad det har blåst i natt.
Ska ut och leta trädgårdsstolar i trädgården. ligger lite huller om buller ute på gräsmattan:-)))
Ser ut som om solen försöker tränga fram mellan molnen och kanske, kanske kan vi få lite sol idag men vi vågar nog inte hoppas på för mycket.
Jag har iallafall varit ute nu på morgonen och plockat in några kvistar från körsbärsträdet som står utanför fönstret. Blommar fantastiskt och doftar minst lika fantastiskt.
Har ställt min bukett på Mormors gamla lavoar som nu står i hallen. Den har också flyttat runt här i huset några gånger men nu  får den nog stå här ett tag - tror jag.-))
Den observante kanske lägger märke till att någon har varit på - utav någon anledning- och försökt att slipa på fanéren. Denne "någon" var min Morfar och jag förstår inte riktigt hur han tänkte men han hade nog en väldigt bra anledning till att förstöra fanéren....den busen:-))
I kväll ska dottern och hennes F ut med hela gänget och festa. Alla ska samlas här hemma och göra sig i ordning först och sedan får vi den stora ynnesten att bjuda hela gänget på pizza samt köra in dem till stora staden. Vilken otrolig lycka va?????:-))))))).Och har jag sedan en obeskrivlig tur så ska "de mina" hem tidigare, dottern är ju inte ok ännu, och då får jag hämta hem dem också!!!!!
Vilken fantastisk Lördag!!!
Njut helgen du fina.
Kramiz
Jeanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar