30 maj 2012

Marängsviss och Studentbal.

Har precis kommit hem efter att jag och dottern har varit i la stada och tittat på alla förväntansfulla ungdomar som idag har Studentbal. Himmel, vad fina de var!!
Dottern har två barndomsvänner samt hennes F som tar studenten och vi stod där i kylan, hon och jag och bara väntade. När tjejerna till sist dök upp så ska jag erkänna att jag fick en klump i halsen och helt plötsligt blev det väldigt känslosamt. Jag vågade inte titta på dottern då jag vet att hon är lika blödig som jag.

Dessa små tjejer som har sprungit här hemma sedan de var små, kom sakta gående emot oss och de var så fantastiskt fina i sina klänningar. Det fullkomligt strålade om dem och det slog mig plötsligt - att tiden med marängsviss - något som alltid har varit standard här i huset när det gäller dessa töser- nog är över:-))). Två unga kvinnor poserade leende inför kameran och lyckan var påtaglig.
Lyckan blev inte mindre när dotterns F dök upp och han var också så fin, så fin.-)))). Fick några fina kort på dem båda i Stadsparken och dottern förvissade sig om att han var medveten om att allt han skulle se under kvällen bara var fake och att i morgon skulle de alla se ut som vanligt igen - utan löshår och smink:-))). Pojkvännen log och tittade så gott, så gott på henne. Själv får hon vänta till nästa år, för då blir det hennes tur- hennes tur att komma gående emot mig och jag vet att hon kommer vara bländande vacker.......
kram
Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar