15 januari 2011

Jeanne d´Arc Living



Nu är den här. Årets första nummer utav Jeanne d Àrc Living. Och nu på svenska.

Har inte köpt mitt ex ännu men tänkte göra det nästa helg. Dottern ska klippa sig så vi tänkte ta en tur till stora staden och gå och mysa där.

Här har vi fortsatt status sjuklingar. Sonen är fortfarande hängig och själv är jag så trött, så trött. Maken har ont i halsen och dottern har hållt sig hemma hela långa lördagen. Vi sitter här i soffan hela gänget och tittar på någon blodig, hemsk j..la film som jag inte skulle rekommendera.

Men ändå ganska mysigt:-)) om man nu då bortser från filmen...

Idag kommer då lite inspiration från Jeanne d Àrc Living. Några utav bilderna är från det nya numret och några är från 2010.


Jag känner hur avundsjukan börjar rinna till....



Jag vill också ha.........:-(


Skulle nästan ge vad som helst för en sådan här spis. Vi hade en snarlik i vårt gamla Torp vid Vättern. Torpet sålde vi för några år sedan då det var omöjligt att ha kvar det med tanke på barnen som inte var så sugna på att åka med längre. Kan sakna det ibland men inser att vi inte hade haft tid att ta hand om det. Torpet var annars helt underbart med både kakelugn och vedspis. Alla gamla detaljer var bevarade och det var inte sönderrenoverat på något sätt. Med risk för att låta pjoskig så kan man nog säga att huset hade en själ som iallafall tilltalade mig och maken. Mycket.

Men med tanke på utedasset så var Filarhyddan inte så tilltalande längre i våra tonåringars ögon:-))

Nu ska jag gå och koka mig en kopp te, då det verkar som slutet är nära - på filmen alltså:-))

Sedan ska vi ut och kvällskissa Wilma och kvällsskotta lite grann. Tydligen ska båda tonåringarna med. Knepiga ungar vi har. Skotta orkar de minsann. Sent på kvällen men dagtid är det sååååå tröttsamt.

Weirdos.......

Kramelikram

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar