29 januari 2011

Stora Skatter, Chokladfondue och Vårlökar



God morgon alla rara.

Idag ringde klockan 6:45. En Lördagmorgon.....Inte ofta vi behöver ställa klockan men nu var det viktigt. Dottern, min stora skatt, fyllde sjutton år i går. Hon hade vänner här i går kväll och som sovit här i natt. Har varit lite att stöka med men det är så tacksamt då alla är så matglada och äter som hästar, även tjejerna. Tycker själv att det är roligt att fixa och dona med kalas och det är så roligt när det uppskattas. Nu på morgonen blev det chokladfondue med jordgubbar, physalis och vindruvor. Efter själva frukosten förstås.-))).


Det är kul då jag vet att det är sådana saker som barnen eller ungdomarna:-) kommer att minnas och tänka tillbaka på. Några av kompisarna som var med har fått lite onyttiga frukostar tidigare när de sovit över här. När de var små så sa jag alltid att de inte skulle tala om för sina mammor vad de fick till frukost men självklart var det detta som de talade om så fort de kom hem:-)). Må bra upplevelser och härliga minnen kan man aldrig få för många utav.

Det var i alla fall lyckat i går och jag tror att dottern var väldigt nöjd. En liten detalj som misslyckades var att de sent i går kväll skulle ut och tända och skicka upp papperslyktor som sakta skulle stiga mot skyn men det blåste så att det var fullkomligt omöjligt. Vi får spara dem till ett annat tillfälle.

Nåväl, klockan ringde och alla åt frukost. Dotterns kompis L är väldigt duktig på att måla och ska ha vernissage i Växjö nu på förmiddagen. Det var då anledningen till att alla skulle upp och käka frukost i ottan. Sedan tror jag ändå att det blev bråttom för han for iväg här med bilen i en himla fart:-))

Idag blir det bilder från min låda på köksbänken. Fullproppad med allt och inget. Och visst är det härligt och lite "vårigt" när man kan köpa på sig lite vårlökar och sätta fram inne, lite överallt. Njutbart....







Idag ska här inte göras något mer vettigt utan bara vila och ta det lugnt. Har återigen varit en vecka full med aktiviteter, prov, sena kvällar och plus att dotter fick ett astma anfall i måndags i skolan och fick proppas full med kortisontabletter. Nice.....


I morgon blir det födelsedags kalas med våra nära och kära. Mycket fika:-)


Nu ska jag plocka undan och rädda lite utav fonduen som blev över. Måste spara lite till min lille skatt. Han måste ju också få smaka.Ha nu en bra helg och ät inte för mycket choklad.... Eller... jo förresten - gör det!!


kramelikram

Jeanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar