23 januari 2011

Stöttning, dyra slingor, fotogenlampa och ett och annat fnitterbryt.

Nu var det några dagar sedan jag var inne och gjorde något inlägg. Ibland hinner livet i kapp en och man inser att all den kraft man har måste läggas på nära och kära. Inte på trams som bloggar och liknande:-)).


Veckan har rusat fram och det har varit mycket med skolan. Båda tonåringarna har haft prov och läxor upp över öronen. Och eftersom sonen har varit sjuk och hemma från skolan så har han blivit efter och då är det lite att ta i kapp. Så all ledig tid har gått åt till att hjälpa och stötta. Pust.... Vilket innebar att jag i onsdags hade känningar av min stressmage. Japp, livet är gött:-)) Men man ska inte gnälla, har naturligtvis hunnit med lite skoj också.


I fredags skyndade jag mig hem efter jobbet då jag och maken skulle ha lite egen tid och åka på en förhandsvisning på en auktion i en stad några mil här i från. Var sen från jobbet, så det var bara att skippa eftermiddagskaffet och blåsa iväg med en gång. Fanns mycket fint och jag kände ha-begäret sätta in. När vi åkte hem var jag bara tvungen att stanna till i en kiosk och köpa choklad då det kändes som jag skulle svimma. Hade inte ätit på flera timmar. Sen när vi kom hem gjorde vi fredags mys med barnen och efter maten somnade jag i soffan. Det var fredagskvällen det:-).


Då själva auktonen var i går och dottern skulle in till staden och klippa sig så fick Mr C åka själv medan jag körde dottern.

Vi hade med oss mormor också och vi shoppade och myste och fikade och hade det så härligt. Solen sken och staden visade sig från sin bästa sida. När sedan dottern gick för att klippa sig och tona slingor, ja då kunde jag och mamma bara gå i affärer som vi gillar och naturligtvis hann vi med en fika till:-))). Och vi väntade och väntade och väntade. Men dottern lyste med sin frånvaro. Till slut fick mamma och jag ett fnitterbryt när vi satt på fiket. Vi var så trötta, så trötta. Efter tre och en halv timma dök dottern upp. Även hon trött, så trött.


Snygg? Självklart:-))). Men hennes 3.5 timmars vistelse på salongen gjorde stora hål i min plånbok kan jag säga.


Nåväl, dottern var lycklig så det får väll vara ok. Tur att det inte är så ofta som hon gör slingor.


Vi köpte med oss Kina mat hem till övriga familjemedlemar så det blev ytterliggare mys på kvällen.


Blev det något på auktionen då?

Min stora önskan var en stor, antik urtavla från ett väggur eller golvur men den bler ur :-) dyr så det var inte att tänka på men, men det blev min andra stora önskan som gick i uppfyllelse. En gammal fotogenlampa med en så söt fot. Ser ut som gjutjärn men är mycket lättare. Äger inte någon fotogenlampa sedan tidigare så jag är så nöjd, så nöjd.






Lampan står just nu på skänken i uterummet med lite andra små grejer.






Blev ett långt inlägg. Hoppas Ni orkade med.


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och förhöra sonen på Klimat. Japp, nu tar vi nya tag. Ny vecka med nya utmaningar och självklart nya prov. Grrrrrrr..................


Ha en bra vecka och ta hand om Er.
Kram


Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar