8 januari 2011

Tomten är packad......


Nedpackad för i år vill säga:-))))

Här är julen bortstädad och det enda som finns kvar är min svarta Julstjärna, japp... Ni såg rätt - svart - inte vit:-))), i papp som hänger i fönstret i vardagsrummet och den får vara kvar ett litet tag till. Lyser så fint i mörkret.

Idag regnar det här och det är grått och lite trist. Passar på att städa och fixa lite medan Tv:n står på och jag kastar ett öga då och då på hur det går för Hellner och grabbarna. Tycker det är så kul med skidor. Har t o m vunnit en skidtävling här i vår lilla by, d v s när jag var liten och tyvärr, eller som tur var, så var jag den enda som deltog i min åldersgrupp men det behöver vi ju inte tala högt om......:-)))))).

Har suttit här på förmiddagen och letat efter en liten taklampa som skulle passa över min bänk i köket. Hittade en som jag är lite sugen på att klicka hem från Madame petite , en helt underbar butik med så himla mycket fint.




Lampan som jag vill ha kommer från House Doctor och skulle passa så bra i mitt kök.
Har en del från HD tidigare och jag gillar deras grejer. Mycket.
Ska fundera lite på lampan, finns egentligen inte så mycket att fundera på:-), och sedan återkommer jag med bilder.

I dag blir det bilder på min gamla soppslev i silver som jag bara älskar. Denna är inropad på Tradera.


Super stor och Super vacker.




Farmors gamla broderade fodral till gafflar.



Ska snart börja förbereda för lördagsmys. Idag är det fiskgryta med saffran som står på menyn. Mums.................

Ha en fortsatt härlig helg.

kram Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar