12 januari 2011

Sjuklingar, gamla grejer och så klart Tom!



Onsdag förmiddag, börjar närma sig lunch, och här ligger vi. Jag, sonen och Tom Cruise. Framför Tv:n och tittar på film. Alltså, sonen och jag tittar på Knight and Day. Med Tom Cruise:-))) Jag var hemma från jobbet igår också. Maginfluensa eller något. Vår toalett var välbesökt under gårdagen om jag säger så......

Idag var det sonens tur att hålla mig sällskap. Min lille, store son som ibland lägger armen om mig och tittar ner på mig och säger - Lilla mamma, vad kort du är! Nu ligger han här bredvid med feber och är väldigt, väldigt liten:-))) Kände mig inte så stor igår heller kan jag säga. Dottern mådde inte bra i helgen så det är väll bara att vänta på att maken ska bli liggandes också.

Hade tänkt att fixa och dona här på kvällarna efter jobbet men nu är det bara till att ta det lugnt och vila. Känner inte för att göra något. Ligger bara här och slappar och bläddrar i mina tidningar och drömmer mig bort. Sonen har börjat flagga upp för att det börjar bli dags att måla om i hans rum. Han tycker nog att det hans tur nu. Kan förstå honom. Men när ska vi hinna tro? Och orka? Sedan är det så klart roligt att han börjar bry sig. Visst. Dottern har lovat att hon ska hjälpa till. Det är stort:-)). Hjälpa lillebror?!!
Man upphör aldrig att förundras utav dessa skatter.-))))))



Idag blir det bara några bilder som redan fanns i kameran. Dels på en utav mina kaktänger. Har några stycken:-). Denna gillar jag skarpt med sitt fina mönster. Är jätte dekorativ att hänga på en krok eller bara ligga framme.

Morfars klocka ligger just nu på en liten linne duk i vardagsrummet. Där ligger den bra.



Lite halvtaskiga bilder idag men det fick bli så. Och nu go vänner ska jag, och Tom:-), göra som sonen - sova.

Ha en bra dag.
Kram Jeanette





1 kommentar:

  1. usch då gumman, men inte helt oväntat. Så är det någon gång per år. Passa på och vila och njut av din stora lilla son, och givetvis Tom då!!! Kramelikram

    SvaraRadera