19 januari 2013

Iskalla Tankar.

 
Iskallt!!!!
Tassade försiktigt ur sängen för att inte väcka övriga familjemedlemmar och jag trodde nästan ytterdörren stod vidöppen, för jiiiises vad kallt det var inne. Var bara till att snabbt tända i ena kaminen och på med raggsockar. Vad hände där liksom?. Själv går jag och fantiserar och drömmer om värme och grönska och absolut inte om 15 minus grader!!!
Har en efterhängsen förkylning som inte vill ge sig riktigt så det blir till att ta det lugnt i helgen och bara göra det allra nödvändigaste. Tvätta lite och småplocka lite - det står på programmet idag.
I morgon kommer dottern med pojkvän hem, så nästa vecka bor de här hemma hos oss:-)) Lika lugnt och skönt som det är när de åker varannan söndag, lika gott är det när de kommer hem igen. Konstigt.
 
Men i morgon ska här firas, för pojkvän F har fått fast anställning. Så i morgon blir det fest!!!:-)
Skönt att livet flyter på för dem för jag inser ju också att även de har drömmar. Drömmar om ett eget boende och om ett eget liv. En fastanställning är ju ett steg närmare den drömmen även om dottern har några år att plugga färdigt på Högskolan innan den drömmen kanske kan förverkligas. Men vi får se vad som händer. Just nu är livet gott och de har det bra och vad kan jag som mamma mer önska för min stora skatt....
 
Idag blir det bara små glimtar, små fragment från min pysselhörna. Lite tråkiga bilder men det fick bli så idag då orken saknas.

 
 
 
 
 
 
 Det får bli allt för idag.
Ha det gott och så hörs vi.
Kram
Jeanette
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar