13 januari 2013

Walk In Closet

Hej på dig.
Hoppas du mår bra. Själv har jag en rejäl förkylning som började förra veckan och som inte vill ge sig riktigt. Huvudet känns som en stor boll och jag tycker det känns som om det värker i hela ansiktet. Det gör det naturligtvis inte men det får bli till att ta det lugnt idag för att kurera sig inför arbetsveckan. Har super mycket att göra så det får bli till att bita ihop och knapra Ipren. Tjohoo, livet är gööt. Nu är min förkylning inget att gnälla om och en banal liten historia då jag har en vän som just nu går igenom en "helvetespärs" och ligger inlagd. En vän som annars sprudlar utav positivitet och som är en glad liten "gumma". -Krya på dig gumman min och kämpa på. Tänker på dig......
Idag tänker jag visa bilder på vår Walk in Closet. Är inget stort och märkvärdigt utan ett litet rum i anslutning till dotterns sovrum men vi kallar det för en Walk in Closet bara för att det låter liter kul:-)Bilderna är inte helt ok då ljuset från kronan skiftar så ljuset blir nästan gult men jag lovar att allt är vitt:-).
 Vi satte in vanliga standard garderober och piffade till dem med porslinsknoppar och en väggtext- funkade bra även på spånskiva. Är dock en källare så det kändes ok att inte köpa några jätte exklusiva och dyra garderober. Även här är det vitmålat och Mr C har lagt ett klinkergolv som är en mix utav olika plattor. Här har vi gått efter principen - man tager vad man haver. Och det gäller inte bara golvet.
Draperiet har jag sytt utav Farmors gamla lakan och här bakom gömmer sig bl a en liten extra frys. Knoppbrädan är ett hemmabygge. Ett gammalt fint örngott fick bli en påse för lite småplock och den gamla ramen står där bara för att... och utan någon anledning. Liljor förgyller vardagen...även för min stora skatt.
Spegeln är ett fynd, inköpt på Blocket för nästan ingenting. 
Dottern har lånat GamlaMormor Ruths Emmafåtölj utav Mormor så den är bara på tillfälligt besök. Passande matta och kudde tyckte vi.






Varje Walk in Closet av dignitet bör ju ha en kristallkrona och så även vår:-)))
Vår är dock utav plast men det behöver man ju kanske inte nämna så här i Cyberspacen eller hur?:-))
I bakgrunden och bakom draperiet, skymtar mitt alldeles egna krypin som jag utav någon anledning brukar få ha för mig själv - Tvättstugan.
Återkommer med bilder på tvättstugan.
Hörs snart igen.
Kramelikram
Jeanette

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar