12 juni 2010

En liten, liten tjuvkik............


Tänkte idag låta Er få ett litet smakprov på min nyrenoverade, nästan färdiga hall. Bilden ovanför är tagen från vårt vardagsrum. När vi flyttade in för snart 20 år sedan ( ja, så gammal är jag) så var hallen liten och mörk och för att få in mer ljus satte vi in, i mitt tycke, ett par sååå söta fönster. Även dessa är köpta på http://www.fonsterantiken.nu/. Samma ställe som mina gamla pardörrar som jag berättat om i ett tidigare inlägg.

Om man tjuvkikar riktigt noga så kan man se mina gamla hattaskar som jag är lite glad i.

Jag tycker om saker som har en historia och det är lite häftigt att tänka sig att en gång i tiden förvarade en kvinna sin söndagshatt där i och idag, en himla massa år senare, förvarar jag familjens mössor och vantar i samma ask. Så även om kvinnan och även hatten är borta sedan länge så finns ändå någonting kvar efter denna kvinna. Häftigt......






















Bilden nedanför är tagen från hallen och in mot vardagsrummet.



På hyllan i hallen har jag en nyinköpt plåtask med liljekonvaljer på som jag bara inte kunde motstå. Där i ligger just nu gamla ljushållare i plåt som jag köpt på loppis.
Jag tycker att dessa är så vackra med sina fina relifmönster.Man kan nästan se några förväntans fulla barn framför sig som gör stora ögon när mor i huset börjar julpynta granen. Historia, Ni vet......














Lite tidigt kanske att tänka på jul när vi befinner oss strax innan midsommar,hihi.


Blev ett långt inlägg men hoppas någon fått lite inspiration. Nu kom Mr C precis hem med svart klinkers som vi, förhoppningsvis, ska börja lägga under eftermiddagen i hallen. Får försöka hålla honom på gott humör så kanske jag kan få honom till det :-).


Kram Jeanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar