1 juni 2010

Mormors gamla handfat........

Hej igen!

Satt på jobbet idag och fick en plötslig längtan efter att rusa hem och fixa och greja.

Kom på att jag hade mormors gamla handfat stående i tvättstugan och som bara väntade på att få komma till användning. Skyndade mig hem och skred till verket. Man tager vad man haver var mottot. Lite spets, några torkade apelsinskivor, lite snöre, en gammal nyckel, ljuspåse, lite grönt, några egenhändigt gjorda strutar och lite allt möjligt.
Ställde fatet på vår nymålade, gamla bänk som ska snart ska flyttas till hallen som snnnnnnnaaaaaart är färdig renoverad men framtill dess får den stå kvar i vardagsrummet.

Bilder från hallen kommer så småningom. Fram till dess får Ni hålla till goda med mitt gamla handfat:-)



Jag har aldrig vågat använda mina ljuspåsar till ljus men jag har dom till att snygga till
gamla krukor istället. Tycker att det blir lite sött.




Hoppas lilla mormor tycker att det blir fint. Får visa henne nästa gång hon kommer, vilket blir snart då vi inom kort ska fira examen här i huset och då ska mormor självklart vara med. Pust, vart tar tiden vägen?


Må så gott till nästa gång.
Pysselkramar
Dette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar