20 juni 2010

Jag äger en skatt.........


Nåväl, skatt är kanske inte vad alla skulle kalla det men i mina ögon är den underbar. Har haft denna stående i källaren i många år och har helt glömt bort att den fanns. Har fått den utav min mormor och morfar. Söta morfar arbetade en gång i tiden på ett textilföretag och köpte då detta skrin som användes till förvaring utav trådrullar. Om man tittar noga så ser man att trådrullarna finns kvar.


Då jag är en "pyssel typ" använder jag den till dekoration men också till förvaring utav diverse spets, pärlor, gamla urtavlor och en massa "Ljuvliga Vita" pyssel "molijoks". Ger mig lyckokänslor när jag kan visa min mormor att jag använder många utav hennes gamla saker. Jag hoppas och tror att hon också uppskattar det. Hoppas att det ger henne en nostalgi tripp och en stund att minnas.



Ha en bra start på veckan. Tänk på att det är kortvecka och snart Midsommar. Då har ju Ni som ännu inte hittat han med stort H en möjlighet att se in i framtiden :-)


Själv får jag väl ta en svängom runt midsommarstången med Mr C och sedan får vi kanske vila en stund,hihi.


Kram Jeanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar