29 juni 2010

Trädgårdstider - Tid att njuta.....



Idag skyndade jag mig hem från jobbet. Dottern hade gjort fika och vi satt i solen och bara njöt, njöt och bara njöt igen. Visst är det underbart med sol och värme? Lite lättare att leva helt enkelt:-)



Efter fikat passade jag på att ta några, eller rättare sagt mängder utav kort på en utav våra uteplatser. Har alltid, sedan jag var liten, älskat att gå på picknick och äta ute. Är kanske därför som vi har ett antal olika uteplatser( två till är på gång hihi) Vi har försökt att göra det så lätt för oss som möjligt med singel,kantsten och stenplattor. När vi dränerade runt huset för en massa år sedan passade vi på att använda oss utav några utav alla stora stenar som grävdes fram.













Den lilla enkla fontänen har maken gjort.



Då vi, eller rättare sagt jag:-), håller på att planera vårt kök så har jag en liten idé om att ta bort ett utav fönstren och sätta in dörrar istället och då hade jag en tanke om en uteplats i anslutning till köket så man bara kan ta sin frukost och gå ut i solen. Härligt. Nåväl, måste nog förankra den idén hos maken först....

Det blev ett långt inlägg med mycket grönt och kanske lite inspiration.

Njut i solen och ta vara på dagarna. Fika mycket och gärna ute.

Kram Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar