18 juni 2010

Sköna Fredag


Äntligen Fredag. Visst är det bästa dagen på hela veckan? Har ägnat kvällen åt att grilla och jag har även bakat lite då Mr C fyller år och vi ska ha lite kalas nu i helgen. Har även gjort choklad doppade jordgubbar som barnen ska få till frukost imorgon. Jo, Ni såg rätt. Till frukost. Med mjölk. Sicke´t pucko till mamma tänker Ni då!! :-)




Under semestern och sommarlovet så låter jag faktiskt dom få detta till frukost på helgen. Och jag lovar att när dom blir vuxna så är detta något som dom med all säkerhet kommer att komma ihåg. Och det är själva grejen med det hela. Problemet idag var bara att dottern skulle sova över hos en kompis och är då naturligtvis inte hemma till frukost!! Så nu får det bli chokladdoppade jorgubbar till mellanmål istället. Typiskt...

Nedanför kommer lite fler bilder från baket. Som Ni ser så är jag noga med att inte visa några bilder från själva köket då det är vårt vinterprojekt och inget kul att titta på just nu. Men sen... Ska bli så himla kul att få "blåsa" ur hela köket och få göra allt från början precis som vi vill ha det. Förhoppningsvis innebär det även att jag äntligen får en öppen spis i köket. Mums...


Har för tillfället lavendel i min gamla Mazettiburk och det doftar ljuvligt i köket.



Några gamla och några nya bakformar.




Ha en fortsatt go fredagskväll och må så gott i helgen.

Kram Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar