5 juni 2010

Wilma och jag har pimpat trädgården......



Idag har Wilma och jag varit ute i trädgården hela dagen och fixat och grejat med en utav våra uteplatser. Åkte tidigt i morse till handelsträdgården och köpte lite fina blommor och sedan fort hem och skred till verket. Som Ni ser var Wilma med och greja men hon tröttnade ganska fort i värmen och somnade medan matte fick fortsätta ensam( fick faktiskt sonen till att klippa gräset).





Närmast är min blåbärsbuske som jag fått utav snälla vänner och den trivs fin,fint i kruka. Brevid står några krukor med lavendel. Visst är lavendel underbara? Dom bara luktar så himla gott!!!!!

På mitt tårtfat i gjutjärn har jag satt något liten vit sak som jag inte kommer ihåg vad den heter men den ser ut som en liten vit bakelse....nästan......


Blev lite små tokig och sprang fram och tillbaka mellan trädgård och friggebod för att hitta så mycket grejer jag bara kunde...



Vi har även en liten enkel fontän vid sidan om café bordet som jag skulle tagit kort på men nu har dottern gått på partaj och tagit med sig kameran så det får bli en annan gång.



Nu ska jag och maken ta en kvällsfika i trädgården och mysa lite tror jag:-)

Ha en mysig helg och passa på att njuta.


Kram Dette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar